Lena Karlsson

Docent | Universitetslektor | Stf Prefekt

Lena Karlsson

Testimonies in Limbo? Swedish News Media’s Framing of Digital Campaigns Against Sexual Violence

• Lena Karlsson

Redaktör

• Ulrika Andersson
  • Monika Edgren
  • Lena Karlsson
  • Gabriella Nilsson

Summary, in English

In her chapter, Karlsson explores the mainstream media reception of three mainly digital Swedish campaigns against sexual violence between 2010-2013: ##prataomdet/talkaboutit, #mörkertalet/the darkfigures, and #fatta/getit. She traces the ways in which the campaign lines of contention and the campaign testimonies are re-framed for new audiences by mainstream media. By mainly investigating headlines and the politics of quotation, Karlsson shows how some testimonial narratives from the campaigns are presented as generalizable, nationally relevant concerns whereas others are presented as minority concerns and how these representational politics are classed and raced.

• Genusvetenskapliga institutionen

2019-03-29

Sidor

Palgrave Studies in Crime, Media and Culture