Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

irina Schmitt

Irina Schmitt

Universitetslektor

irina Schmitt

Thinking teaching with corona/covid 19 – echoes in empty hallways

Författare

  • Irina Schmitt

Summary, in English

2020’s spring term was dramatic. Don’t get me wrong, I do enjoy some drama, and our U-turn from classroom to online teaching had some dramatic flair. There was a definite sparkle of ‘Yes we can’ (over more damp notes of panic in the online teaching novice – ‘how does that work? Why does everything take so long?’).
While I learned to handle the basics of preparing a video lecture, other forms of drama filled the news and the feeds: much less joyful ones. So many stories, so many lives; suffering, pain, violence, both structural and direct. I keep wondering, now at the end of the term, how these news feeds affect students, the students I have not-met this term and in a broader sense those students-who-are, students-who-might-be, students-who-cannot-be?
Here are some of the stories that have haunted me, this early summer 2020.

Avdelning/ar

  • Genusvetenskapliga institutionen
  • Utbildningsvetenskap

Publiceringsår

2020-06-23

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Övrigt

Ämne

  • Gender Studies

Nyckelord

  • transfeminism
  • accessibility
  • Black Lives Matter
  • anti-racism
  • teaching
  • pedagogy
  • online teaching
  • corona/covid-19
  • queer
  • feminism
  • trickle-up education
  • Crip theory
  • vulnerability

Status

Published

Projekt

  • Young trans* and intersex peoples' experience of school