Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

irina Schmitt

Irina Schmitt

Universitetslektor

irina Schmitt

School policies, gender-sex-sexuality and ethno-cultural re-production in Sweden, Canada and Germany

Författare

  • Irina Schmitt

Editor

  • Zvi Bekerman
  • Thomas Geisen

Summary, in English

I analyze the role of gender-sex-sexuality in school

policies in Sweden; Canada; and Germany. Policies concerning young people’s negotiations of gender-sex-sexuality in schools draw on specific understandings of societal belonging and cohesion.

Invariably such policies are part of national discourses regarding

values and norms of gender and relationships; informed by concepts

of ethnicized belonging. Furthermore; the analysis of school policy

texts allows insights into conceptualizations of young people

and their societal role in the context of ongoing neo-liberal reconfigurations of schools and societies.

Avdelning/ar

  • Genusvetenskapliga institutionen

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

365-382

Publikation/Tidskrift/Serie

International Handbook of Migration, Minorities and Education. Understanding Cultural and Social Differences in Processes of Learning

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Springer

Ämne

  • Gender Studies

Status

Published

Projekt

  • Schooling Gender-Sex-Sexuality. Politics and policy approaches