Rebecca Selberg medverkar i Fredagsmagasinet om svensk förvaltning efter coronapandemin

Närbild på vaccin. Foto.

Fredagsmagasinet 18 mars leds av Lund University Institute of Public Affairs. I ett samtal med fyra forskare diskuteras lärdomar för svensk förvaltning till följd av coronapandemin.

Rebecca Selberg, lektor på Genusvetenskapliga institutionen medverkade i Fredagsmagasinet 18 mars tillsammans med Shirin Ahlbäck Öberg, professor i statsvetenskap vid Uppsala universitet, Niklas Altermark, docent i statsvetenskap vid Lunds universitet och Louise Bringselius, docent i företagsekonomi vid Lunds universitet.

Avsnittet handlar om förvaltningen efter pandemin i Sverige. Rebecca har under det senaste året jobbat på intensivvården i Lund och Malmö för att undersöka arbetsförhållanden inom sjukvården under pandemin.

Lyssna på hela avsnittet som podd eller se samtalet på Youtube på Lund University Institute of Public Affairs

Läs artikel på Lunds universitets hemsida kopplad till ny studie om bristen av sjuksköterskor i vården av Rebecca Selberg och Paula Mulinari.

Följ Rebeccas forskning på Lunds universitets forskningsportal.