Lena Gunnarsson på Bokmässa i Göteborg

Grafisk bild med en bok och svävande bokstäver

Vår forskare Lena Gunnarsson deltar i år på Bokmässan i Göteborg med sin bok - Samtyckesdynamiker - sex, våldtäkt och gråzonen däremellan. I år kommer eventet vara digitalt, samtal med bland annat forskare från LU kommer delas den 24 september. Lena deltar i samtalet "Gränsen mellan sex och övergrepp".

LU på Bokmässan kommer till dig!

Lär dig mer om alltifrån trädgårdsdjur och algoritmer till folkbildning och katters hemliga språk när några av LU:s forskare samtalar om sina nya böcker på årets Bokmässa i Göteborg! På grund av Covid19 är Bokmässan i år ett digitalt evenemang där LU deltar med 23 moderatorledda samtal, ett utav dessa är med Lena Gunnarsson, forskare hos oss på Genusvetenskapliga institutionen.

Alla samtal släpps den 24 september, se eller lyssna på dem på bokmässans hemsida (när du vill).

Du hittar också samtalen här:
•    Lu.se
•    Soundcloud

Lunds universitet deltar på Bokmässan för att sprida kunskap om sin senaste forskning både till den intresserade allmänheten, men också till politiker, media och den kulturelit som besöker Bokmässan varje år.