Akademisk bojkott mot USA

Protest-sign saying No ban, no wall, no Trump

Forskare vid Genusvetenskapliga institutionen stödjer Akademisk bojkott mot USA.

Forskare på Genusvetenskapliga institutionen stödjer Akademisk bojkott mot USA. Bojkotten är ett svar på Trumpadministrationens nya inreseförbud, som specifikt riktar sig mot sju länder där majoriteten av befolkningen är muslimsk..

– Jag har skrivit under listan för att det är ett sätt att enkelt protestera mot den ökande xenofobin och rasismen, och för att jag tycker det är viktigt att också i sin professionella roll stå upp för en värld som präglas av öppenhet istället för stängda gränser, säger till exempel Rebecca Selberg.

Läs fler korta intervjuer med protesterande forskare på Nationella sekretariatet för genusforskning: Akademisk bojkott mot USA