Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

irina Schmitt

Irina Schmitt

Universitetslektor

irina Schmitt

Current Debates on Citizenship and Belonging: Multiculturalism, Gender and Sexuality

Författare

  • Irina Schmitt
  • Elke Winter

Editor

  • Klaus-Dieter Ertler
  • Hartmut Lutz

Summary, in English

Debates around gender and sexuality currently inform important negotiations of citizenship and belonging in Canada. In this chapter, we broadly outline main areas of research in the social sciences for Canadianists from German-speaking countries. We focus on two separate but interrelated themes that have recently gained a particular salience in Canadian society and politics: 1) Gender and the ostensible ‘clash’ between minority religions and multiculturalism, and 2) sexuality and group rights, including recent examples from the fields of immigration and education. These debates highlight how closely related issues of multiculturalism, gender, and sexuality are, as well as how important they are for the continuous re-evaluation of notions of citizenship and belonging from a feminist point of view.

Publiceringsår

2009

Språk

Engelska

Sidor

129-153

Publikation/Tidskrift/Serie

Canada in Grainau/ Le Canada à Grainau. Canadian Studies/Études canadiennes: The State of the Art

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Peter Lang Publishing Group

Ämne

  • Gender Studies

Nyckelord

  • feminism
  • Canada
  • multiculturalism
  • religion
  • gender
  • education
  • sexuality

Status

Published

Projekt

  • “Transfer of Cultural Praxes and Norms: Allochthonous and Autochthonous Youths between Parents, School, and Peer Group”

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-3-631-58942-7