Andres

Andrés Brink Pinto

Vikarierande universitetslektor

Andres

Lika rätt till toalett : Två kampanjer för offentliga bekvämlighetsinrättningar i Malmö och Göteborg vid 1900-talets början

• Andrés Brink Pinto
  • Malin Arvidsson

I 1900-talets början begränsades kvinnors möjligheter att röra sig fritt i staden kraftigt av bristen på offentliga toaletter. Socialdemokratiska kvinnor kämpade för arbetarkvinnors tillgång till gratis offentliga toaletter.

• Historia
  • Genusvetenskapliga institutionen
  • Mänskliga rättigheter

2020-12