Vänbok till professor Diana Mulinari

Dianas bok

Nu finns äntligen vänboken till Diana Mulinari tillgänglig! Den innehåller en mängd spännande feministiska och postkoloniala texter av författare som Maud Eduards, Chandra Mohanty, Paulina de los Reyes, Tiina Rosenberg och många fler.

Kritiska gemenskaper - att skriva postkolonial vetenskap är titeln på den vänbok som tillägnats professor Diana Mulinari i samband med hennes 60-årsdag. Boken släpptes den 21 maj efter ett uppskattat seminarium med gästföreläsarna professor Ann Phoenix och professor Göran Therborn på Edens hörsal, Lunds universitet. Efter seminariet följde mingel på Genusvetenskapliga institutionen för ett femtiotal gäster. Redaktörer för Kritiska gemenskaper är Dianas kollegor Kerstin Sandell, Maja Sager och Nora Räthzel.

Önskar ni köpa ett exemplar av boken? Kontakta Frida Mebius Önnerfors på: frida [dot] mebius_onnerfors [at] genus [dot] lu [dot] se (frida[dot]mebius_onnerfors[at]genus[dot]lu[dot]se)