Öresundsnätverket för könshistorisk forskning

Women

Öresundsnätverket för könshistorisk forskning samlar genushistoriskt intresserade forskare från olika discipliner med syfte att utveckla och stärka genushistoriens ställning på båda sidor Öresund.

Sedan 2010 har Öresundsnätverket för könshistorisk forskning träffats en gång per termin, i Köpenhamn, Lund eller Malmö. Mötet äger alltid rum en fredageftermiddag, i Sverige på höstterminerna och i Danmark på vårterminerna. Mötet ägnas åt forskningspresentationer och avslutas med middag. Syftet med nätverket är att stärka genusforskningen inom historieämnet och historieforskningen inom genusämnet, samt att skapa forskningskontakter över Öresund.

Kontaktperson:
Ulrika Holgersson, Historiska Institutionen, Lunds Universitet Box 2074, S-220 02 Lund, Sverige

Den 14 november kl 13:00 – 18:00 träffas nätverket på Historiska Institutionen i Lund, med middag på LUX.

Välkomna!