Ny doktorand / New Doctoral Student

Mikael Karlsson

Vår nye doktorand Mikael Karlsson / Our new PhD Student Mikael Karlsson

Genusvetenskapliga institutionen hälsar vår nye doktorand Mikael Karlsson välkommen. Mikael har en kandidatexamen i praktisk filosofi, där han diskuterade demokratiska styrelseformer på global nivå. Hans kandidatuppsats i genusvetenskap handlade om konstruktionen av kön och ledarskap bland burmesiska demokratiaktivister i exil i norra Thailand. Hans masteruppsats i sociologi hade en emotionssociologisk inriktning och handlade om feministiska män och separat organisering i Sverige. Närmast kommer Mikael från en tjänst som informatör på RFSL Borås och han har ett omfattande politiskt engagemang i olika socialdemokratiska organisationer. Dessutom är han nationell ordförande för Ship to Gaza.

The Department for Gender Studies welcomes our new PhD student Mikael Karlsson. Mikael’s bachelor’s thesis in Practical Philosophy discussed democratic forms of government on a global level. His bachelor in Gender Studies dealt with the construction of gender and leadership among Burmese democracy activists in exile in northern Thailand. His master’s thesis in Sociology had a focus on the sociology of emotions and dealt with feminist men and separatism in Sweden. Mikael comes to us from a job as communications officer at the RFSL in Borås, and he has an extensive political commitment in different social democratic organisations. Also, he is national chairperson of Ship to Gaza Sweden.